خبرهای داغ:

برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به میزبانی روستای رود زیر شهرستان صیدون 

دختران از اقشار بسیار مهم جامعه هستند.و در آینده مادران ایران اسلامی میباشند.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۰۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج باغملک: حجت الاسلام یونس ارغوان ضمن تبریک و گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر،بیان کرد: دختران از اقشار بسیار مهم جامعه هستن و در آینده مادران ایران اسلامی میباشند.


وی افزود: در عصر جاهلیت دختران را حقیر و بی ارزش قلمداد می‌کردند و متاسفانه به خاطر اعتقادات انحرافی جاهلیت خیلی از دختران رو زنده به گور کردند ، ولی با آمدن دین مبین اسلام و نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) فرهنگ عوض شد و همه ی مردان به داشتن دختر افتخار می‌کردند چون پیامبر(ص) ارزش و جایگاه دختر را به جامعه آن زمان بسیار خوب معرفی کردند.

حجت الاسلام ارغوان ادامه داد: روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند ، پسر نعمت و دختر رحمت است چون در قیامت از رحمت سوال نمی‌شود بیان داشتند که درست است که پسر خیلی خوب می باشد اما دختر یه چیز دیگه است چون مهربانی،صفا و صمیمیت را به زندگی و جامعه تزریق می‌کند و باعث رونق زندگی می‌شود و طبق  روایتی از پیامبر اکرم(ص) که پیامبر اکرم (ص) فرمود هر کسی دختر بزرگ کند و آنها را خوب تربیت کند بهشت بر او واجب می‌شود و....


وی با اشاره به مقام علمی و عظمت و بزرگی و مقام شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) بیان گفت: شیعیان در روز قیامت با شفاعت حضرت معصومه (س) وارد بهشت می‌شوند و طبق روایت امام صادق (ع) هر کسی حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود البته به شرطی که مقام و منزلت این بانوی بزرگوار را بشناسد و قدر و منزلت او را بداند.

 

حجت الاسلام ارغوان خاطر نشان کرد: دختران و بانوان باید حضرت معصومه(س) را الگوی خودشان قرار دهند و عفت در نیت،عفت نگاه کردن و عفت کلام را از حضرت فاطمه معصومه (س) یاد بگیرند.


در پایان به مناسبت روز دختر از چندین نفر از دختران و بانوانی که در برنامه های فرهنگی حضور فعال داشتند تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها